Thursday, April 2, 2009

Siapa Ismail Saffian

Saya telah mendapat sedikit maklumat mengenai mail pian masa dia berkerja sebagai setiausaha majlis perbandaran manjung dulu.

1. Majoriti masyarakat disitu kenal sangat dengan mail pian, dia bukan seperti yang dilihat dalam tv sebagai seorang yang mesra masyarakat. Menurutnya, mail pian tidak pernah menjawab salam mahupun senyum apabila ditegur. Dia hanya boleh menunjukkan gigi rongaknya apabila bergelak ketawa dengan pegawai atasan, kontraktor dan orang yang berkepentingan sahaja. Beberapa staff mail pian pun menyatakan perkara yang sama (banyak yang tak puas hati).

Jika benar, maka senyuman yang dilemparkan itu hanya untuk PRK ini bersifat palsu belaka dan hanya untuk meraih undi. Amat malanglah jika pengundi terpedaya dengan senyuman rongaknya itu. Ahli politik seperti ini memang banyak dalam UMNO, saya memang percaya kenyataan ini. (amat percaya!!!!)

Sebenarnya, apa yang diperlukan oleh rakyat bukannya senyuman tetapi kemesraan. Kemesraan membolehkan rakyat memberi pandangan, berinteraksi dan bekerjasama dalam pembangunan. Mail pian amat jauh dari sifat itu. Patut la dah macam jenin gangster punya senyum...

2. Aku still tak dapat penjelasan daripada pemberi maklumat tersebut dengan perkataan ini "cuba tanya mail pian siapa kontraktor yang selalu dengannya di manjung? tu mesti ada!!".. hmmmm... tersirat betul..

lain-lain maklumat aku still tengah korek-korek. Pemberi maklumat pulak dah tak mahu angkat call. Kene bom macam Al****uya culik kot (dah tak boleh sebut nama, ingat tu!!)


COMRADE10

2 comments:

  1. dengan Penghulu2 pon dia sombong jugakkkkkkk, dia ni memang sombong...apatah lagi aku org biasa ni

    ReplyDelete
  2. sape mail pian? pengali kubur kampung mana pakcik nie?

    ReplyDelete