Thursday, August 6, 2009

TAHUN NI SEMUA MAMPOIH PI

For a second time, aku tulih lagi pasai perasaan menyampah aku. BN dah memang tobat aku menyampah sampai mati, la nie PR pun makin hari makin aku menyampah. Cerita nyampah aku buat posting lain.

Aku notice, lepas PRK Bkt Gantang aku kononnya nak rest tulih 1 bulan. Tapi lama-lama aku rasa makin hari makin boring. Drama-drama yang ada pun boleh predict, watak-watak BN dan PR pun macamtu jugak. Lepas tu ada la 3-4 PRK yang lain. Masih sama, tadak apa isu pun. Tak silap aku feng shui kata tahun ni tahun ‘rilek’. Maybe betui. Kalo ada babak-babak aksi pun, tapi ulangtayang. Dah tau apa nak jadi.

Nasib baik kami pakai nama “Priory of Jenin”. Maknanya tadak expectation apa-apa pun. Cuba bayangkan kalo kami pakai nama yang ‘gah’, dah tentu sekarang kami malu. Tapi tuh la, dalam dok jenin-jenin pun ada jugak yang expect something. Waduh-waduh.

Let me be clear, pelan banyak (jangan tau lagi la eh?), tapi kami takmau buat apa-apa kot tahun ni. Masing-masing komitmen banyak. Biaq la tahun ni jadi tahun menabung harap-harapnya. Tahun depan boleh jadi tahun perabih duit. Betui, nak aktif buat kerja tolong P.R ni kena berduit. Time Perak jatuh ke BN aritu kami ada try nak buat something, dengan limited budget. Tak jalan. So biaqlah semua pelan tu simpan dulu for now. Nanti dah senang sikit boleh la cerita. Insya-Allah, by early next year aku punya junior akan keluaq dari perut mak dia, so that’s my priority.

Aku nak membebel sikit jek lagi. How I wish Malaysia was UK, where almost every moms give birth at local government hospitals. AND IT’S FREE. Not just that, you’ll get monthly allowance, free medications and free milks for the baby until up to few years. Tapi aku kat Malaysia. Belum apa-apa dah kena buat kira-kira.

No comments:

Post a Comment