Tuesday, April 7, 2009
NEXT POSTINGS - shadow cabinet and Nizar 101
1. bagi masa dalam 2 hari, next posting aku saja nak buat shadow cabinet. dulu aku dah sembang dengan comrade31 pasal ni. lagipun bole compare dengan kabinet najib. nak tunggu P.R, aku taktau la bila nak keluaq hasil. asyik-asyik orang sama yg komen semua isu. boring! dulu nak amik kuasa sampai lupa 'bayangan' pun takda lagi.
2. Nizar 101 - tu bukan title sebenaq. tajuknya ialah 'projecting Nizar to be the best MP in Malaysia'. kami ni budak, jenin pulak tu. jadi jangan sesapa nak kata kami buat pandai. orang tua kalo tak boleh terima kami tak kisah.
aku tak tidoq dari time result keluaq lagi ni. sudah2 la. thanks to all, termasuklah geng BPN. you've helped getting the glamorous result indirectly.
0835 +8 GMT
COMRADE8
Wednesday, April 1, 2009
Nizar vs Zambry 4-1
Mula-mula 1-0 pasal sembahyang, pastu pasal tafsir Al-Quran & Hadis. Zambry try balas kata dia pun boleh buat kedua-duanya. Tapi aku takleh kira Zambry pun score 2 bijik sebab kita taktau Zambry langsung dia reti ke tafsir Al-Quran & Hadis. Kalo tafsir surah2 dalam muqaddam tak dikira sebab aku pun boleh. Jadi imam sembahyang Zohor, Asar, Maghrib & Isya’ aku pun boleh. Kira standard dia lebih kurang aku jek. So skang kedudukan 2-1. Satu gol tu pun referee punya error. Penalti. Bagi chance.
Belum sempat Zambry cari gol penyamaan Nizar score lagi. Kali ni dia pi semayang jenazah pulak. Had ni betui, aku tak rasa dia reti. Dulu belajaq ‘KAFA’ minority jek yang betui-betui hafal disiplin semayang jenazah. Yang lain-lain tu lulus ehsan sebab ustad kesian.
Tapi derita tak habis jugak. Dia tinggi suara dalam masjid marah Nizar jadi imam dan bagi tazkirah. So referee layang kad merah pula!
Ingatkan game dah abis, tapi tak jugak. Nizar hantam lagi. Talkin pun dia sebat jugak. End result 4-1. Kalo hangpa tengok bola lebih kurang macam Man Utd kena titik dengan
Ni aku nak ingatkan orang melayu, kalo hangpa tolak orang macamni maknanya hangpa bangsat. Bangsat sebab orang macamni la yang boleh tolong bangsa hangpa. Bukan bangsa hangpa je, tapi semua bangsa. Soal dia nak bagi tanah sekangkang kera kat orang cina tu soal lain. Lagipun dia bagi kat Cina yang patut dapat. Tanah kampong baru tu bukan besaq mana pun. Maknanya yang dapat bukan tokey-tokey Cina. Mari kita berlaku adil. Kalo dia bagi satu Bukit Larut pun takpa lagi sebab dulu BN bagi Genting Highlands kat tokey Cina hangpa sokong dia jugak. Awat tang ni hangpa marah sangat? Aku berani cakap MB Nizar lagi hebat dari Najib + Pak Lah + Muhyidin. Aku tunggu jugak kalo ada pencacai Umno yang ada akai nak cakap apa pasal Genting Highland. Kat blog-blog lain depa dok pertahan Genting tu tempat berjudi untuk orang bukan Islam. La nie mai kita cakap pasal tanah kat Genting yang makin hari makin besaq.
Allahuakhbar, Allahuakhbar, Tuhan dok tunjuk satu-persatu apa yang ada pada Nizar ni. Hangpa tak boleh nampak lagi ka? Benak sungguh. Takpa, silakan undi UMNO. Amin.
Next time, hangpa perasan tak Astro Awani sehari-dua ni dok report kerja Umno jek? Lepas ni aku